Algemene voorwaarden

1. Definities

Worktribe, opdrachtnemer, staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83906045. Worktribe bemiddelt tussen personen en locatiehouders betreft reserveringen, gebruik en vergoeding van een locatie voor meetings, events, fotografie en workshops.

Opdrachtgever is een natuurlijk persoon of rechtspersoon die door bemiddeling van Worktribe een locatie wenst te boeken voor meetings, events, fotografie en workshops.

Locatiehouder is een natuurlijk persoon of rechtspersoon die door bemiddeling van Worktribe bereid is de aan hem/ haar toebehorende locatie beschikbaar te stellen voor meetings, events, fotografie en workshops.

2. Algemene voorwaarden en toepasselijkheid

2.1 Op alle door Worktribe uitgebrachte facturen en aangegane overeenkomsten met betrekking tot de verhuur van al door haar verhuurde locaties (de Locaties) zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Afwijkingen daarvan moeten uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen. Algemene inkoop voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing op de rechtsverhouding tussen de klant en Worktribe.

2.2 Worktribe behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden tussentijds te wijzigen. Worktribe zal in dat geval een exemplaar van de gewijzigde algemene voorwaarden beschikbaar stellen, waarop de wijzigingen in werking treden.

3. Werkwijze

3.1 De opdrachtgever kan zelf op de website locaties selecteren. Worktribe deelt alle benodigde informatie en prijzen van de locatie, en indien de opdrachtgever de locatie wil bevestigen volgt er een boeking reservering. Worktribe bevestigd vervolgens per mail de betreffende locatiehouder over de boeking, middels een boekingsbevestiging. Deze boeking dient te worden goedgekeurd door Locatiehouder, waarna Locatiehouder zelf de offerte kan sturen naar de Opdrachtgever. Na akkoord van de Opdrachtgever verwerkt Locatiehouder de reservering in het aangeleverde systeem van Worktribe.

3.2 Worktribe is niet verantwoordelijk voor de betalingen rondom offertes. De locatiehouder dient zelf in contact te staan met de boeker voor het betalen, verwerken en afronden van de reservering. Offertes worden definitief omgezet in een reservering/ boeking nadat de offerte per e-mail is goedgekeurd door de opdrachtgever.

4. Betaling

4.1 Betaling van de facturen van Worktribe te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, zonder recht op korting, schuldvergelijking of opschorting.

4.2 Worktribe kan in bijzondere gevallen een borgsom of aanbetaling van de klant verlangen.

4.3 Wanneer betaling van een toegezonden factuur niet heeft plaatsgevonden binnen 30 dagen na factuurdatum is Worktribe gerechtigd aan de klant wettelijke rente te berekenen vermeerderd met 10% over het totale bedrag van de factuur gerekend vanaf de factuurdatum. Worktribe is voorts gerechtigd buiten de hoofdsom en de rente van de klant te vorderen alle incassokosten die door niet-betaling zijn veroorzaakt, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, zonder dat ingebrekestelling vereist is, met een minimum van 10% van het te vorderen bedrag.

4.4 De opdrachtgever blijft aansprakelijk voor de betaling van de factuur, ook al is deze op zijn verzoek ten name van een derde gesteld.

4.5 Worktribe heeft het recht haar betalings prestatie aan de locatiehouder op te schorten, zodra en zolang de opdrachtgever nalatig is, respectievelijk blijft.

5. Annuleren door opdrachtgever

5.1 De volgende annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing voor alle meeting en event locaties:

– annuleren korter dan 4 dagen voor de verhuurdatum: de klant is 50% van de huursom inclusief andere overeengekomen verschuldigd.

– annuleren voor 7 dagen voor de verhuurdatum: de klant is 0% van de huursom inclusief andere overeengekomen verschuldigd.

Bovenstaande geldt ook als er sprake is van overmacht aan de zijde van de klant.

5.2 Bij een no-show wordt 100% van de totale locatie vergoeding in rekening gebracht bij de afwezige partij.

6. Annuleren door locatiehouder

6.1 Een locatiehouder kan na overeengekomen boeking enkel annuleren in geval van ernstige onvoorziene omstandigheden. Worktribe zal zich vervolgens inzetten om de opdrachtgever aan een alternatieve locatie te helpen, maar kan hiervoor nooit garantie geven. Worktribe is uitsluitend bemiddelaar tussen opdrachtgever en locatiehouder en is nooit op geen enkele wijze aansprakelijk voor eventuele kosten en schade die voortvloeien uit een annulering.

6.2 De locatiehouder is jegens de opdrachtgever aansprakelijk voor alle schade die voortvloeit uit het niet, niet tijdig, of niet juist ter beschikking stellen van de locatie.

6.3 Worktribe aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor het op de overeengekomen dag niet beschikbaar zijn van de betreffende locatie in geval van overmacht. Tevens kan Worktribe niet aansprakelijk worden gesteld voor het tijdens de boeking uitvallen van technische apparatuur of installaties, stroomuitval of het uitvallen van de watervoorziening. In geen enkel geval kan Worktribe aansprakelijk zijn voor een bedrag hoger dan haar eigen gage voor de verhuur van de locatie, maximaal tot 100 euro.

7. Gebruik locatie door opdrachtgever

7.1 De opdrachtgever mag de gehuurde locatie slechts gebruiken voor dat doel waarvoor de overeenkomst met Locatiehouder is aangegaan en moet de locatie voorafgaande de boeking informeren over wijzigingen.

7.2 Bij overtreding van 7.1 kan Worktribe de opdrachtgever een direct opeisbare boete opleggen van 200% van het totale factuurbedrag zonder dat ingebrekestelling vereist is.

7.3 De opdrachtgever draagt er in alle redelijkheid zorg voor dat omwonenden, andere huurders en gebruikers in de Locatie en naastgelegen gebouwen geen overlast van de activiteiten van de klant zullen ondervinden.

7.4 De opdrachtgever staat ervoor in dat de in de locatie te houden activiteiten op geen enkele wijze stuitend, beledigend dan wel in strijd met de wet of de goede zeden zullen zijn, een en ander naar het oordeel van Worktribe. Bij overtreding van dit artikel is Worktribe bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen en wordt de overeengekomen huursom direct opeisbaar.

7.5 Het is de opdrachtgever zonder voorafgaande schriftelijke toestemming niet toegestaan bouwkundige voorzieningen, tijdelijke extra aansluitingen enz. in het gehuurde aan te brengen, daaronder begrepen het slaan van spijkers in muren, vloer of houtwerk, het ophangen aan het gebouw van lichten e.d., alles in de ruimste zin des woords. Het bedienen van technische apparatuur van het gehuurde vindt uitsluitend plaats in overleg met Locatiehouder en is geheel op eigen risico van de klant.

Bewaring van informatie

Wij zullen uw Persoonlijke Informatie bewaren en gebruiken gedurende de periode die nodig is om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen, geschillen op te lossen en onze overeenkomsten af te dwingen, tenzij een langere bewaarperiode wettelijk vereist of toegestaan is. Wij kunnen geaggregeerde gegevens gebruiken die zijn afgeleid van of waarin uw Persoonlijke Informatie is verwerkt nadat u deze hebt bijgewerkt of verwijderd, maar niet op een manier waardoor u persoonlijk geïdentificeerd zou kunnen worden. Zodra de bewaartermijn is verstreken, wordt de Persoonlijke informatie verwijderd. Daarom kunnen het recht op toegang, het recht op wissen, het recht op rectificatie en het recht op gegevensoverdraagbaarheid niet worden afgedwongen na het verstrijken van de bewaartermijn.

8. Schoonmaak

De locatiehouder zorgt ervoor dat de locatie schoon en opgeruimd is bij aanvang van de productie. De opdrachtgever dient de locatie zo achter te laten zoals deze is aangetroffen, meubels op dezelfde plek, locatie is weer netjes en schoon. Mocht dit niet gebeuren, dan kunnen er achteraf schoonmaakkosten in rekening worden gebracht.

9. Aansprakelijkheid

9.1 Worktribe is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade die door de opdrachtgever of Locatiehouder geleden wordt, in welke situatie dan ook, behoudens opzet of grove schuld van Worktribe.

9.2 De opdrachtgever is aansprakelijk voor alle directe of indirecte schade aan de locatie en roerende zaken zoals de inboedel die voortvloeit uit zijn/haar werkzaamheden of aanwezigheid op de locatie, of door aanverwante of ingehuurde personen van de opdrachtgever.

9.3 De opdrachtgever verklaart bij het aangaan van een boeking een adequate schadeverzekering te hebben. Worktribe behoudt zich het recht voor namens de locatiehouder een kopie van de polis en een betalingsbewijs van de verzekeringspremie op te vragen.

10. Schade

10.1 In geval van schade dient de opdrachtgever dit direct aan de locatiehouder te melden. Daarnaast dienen schadegevallen ten allen tijde gemeld te worden bij de Locatiehouder. De opdrachtgever draagt vervolgens zorg voor de afhandeling van een schadegeval met diens verzekeraar en (de verzekeraar van) de betreffende Locatiehouder.

10.2 Worktribe is niet betrokken bij het afhandelen van eventuele schadegevallen, conform hetgeen staat beschreven onder het kopje ‘aansprakelijkheid’.

10.3 Mocht Worktribe bemiddelen bij een geschil tussen opdrachtgever en locatiehouder, vloeit daar geen aansprakelijkheid van Worktribe uit voort en kan dat niet worden opgevat als het aanvaarden van enige aansprakelijkheid door Worktribe.

11. Vergunningen

De opdrachtgever is volledig verantwoordelijk, en dient tijdig zorg te dragen, voor het verkrijgen van vergunningen voor zover deze overeenkomstig wettelijke voorschriften vereist zijn voor de bijeenkomst.

12. Verplichtingen opdrachtgever overig

De opdrachtgever verplicht zich om buiten het team geen adres- en contactgegevens van de locatie te delen, ook niet online.

Contact met ons opnemen

Indien u contact met ons wenst op te nemen om meer te vernemen over dit Beleid of indien u ons wenst te contacteren in verband met eender welke aangelegenheid met betrekking tot individuele rechten en uw Persoonsgegevens, kunt u een e-mail sturen naar info@worktribe.nl Dit document is voor het laatst bijgewerkt op 10 augustus 2022.